Trots. Trots. Trots. Trots. Trots.
Trots. Trots. Trots. Trots. Trots.

Ontwerp

Retourette Irado & AH
Opdrachtgever
Albert Heijn de Wolf
Proces
– idee Concept
– ontwerp interieur
– project begeleiding
– productie en uitvoering
– fotografie: wijk de Gorzen, bewoners
– content Smart Digital Signage
Opdracht
Aan de Groenelaan in Schiedam was er na 25 jaar behoefte aan een nieuwe look & feel en nieuwe indeling van de Retourette van Albert Heijn de Wolf. Deze restyling moet de lokale bewoners verleiden om afval weg te brengen en te scheiden. Om de omgeving bij dit project te betrekken is er gekozen om een frisse, gezellige volkstuin te creëren waar de buurt trots op is. De identiteit en huisstijl van Albert Heijn en de duurzame ambities van Irado zijn het uitgangspunt van het ontwerp. Elementen zoals gerecycled meubilair, een ruilkas(t) en een educatief interactief digitaal scherm voor kinderen (en volwassenen) spelen hierbij een grote rol.

Om de lokale bewoners bij het project te betrekken, zijn er foto’s gemaakt van mensen in de wijk en hebben we deze verwerkt in het ontwerp. Ze zijn nu levensgroot te bewonderen op de lange wanden van de Retourette.

Naast de aanpassing van het hele interieur heeft Irado ervoor gekozen om gebruik te maken van Smart Digital Signage. De nieuwste interactieve vorm van communicatie waarbij je op elk gewenst moment en elke gewenste locatie de juiste boodschap kunt inzetten.